Bienvenue sur le Forum RED. Pour bien commencer et tout savoir sur ce Forum, vous trouverez toute l'info dans ce sujet
Hi,
I have a property in France that I wish to have connected to the internet. I am trying to sign up to the internet box, but I cannot complete the form as it requires a french mobile phone number. I have a british mobile phone number and the form will not accept it. How can I proceed. There is a help where you will call back, but again I cannot put my phone number in this. What do I do please.
thanks
Steve
I thought I could order a sim card on a pay monthly, but it appears you need a mobile number to do this also.
Ok, so not to be with R=D
Why don't you just get the cheapest possible SIM from one of the huge number of phone shops catering in large part for the immigrant community. I.e a "burner phone". Some of these SIM cards are even free, or come pre-loaded with credit that is about the same as the shop charges for the card.
I would have thought that would be enough to get you started.
Red-SFR will probably even try to get you to migrate the card to a monthly contract, the cheapest one being €2 a month, plus a €10 fee for a new card.
Bonjour @digal et bienvenue sur le forum d'entraide des clients R=D by SFR.
Navrée pour la situation rencontrée.
Pour le moment, RED n'a pas mis en place de cartes SIM prépayées et n'a pas de boutique.
Découvrez ici les offres proposées sans engagement pour une nouvelle souscription.
Si vous êtes en France et que vous avez l'intention de souscrire à une ligne chez RED, un des conseillers peut vous contacter du lundi au samedi, de 8h à 21h.
Bonne journée.
Bonjour et bienvenue sur le forum d'entraide des clients R=D by SFR.
Pour être mis en relation avec le service commercial, il est indispensable d'avoir un numéro français.
Il est possible de demander à l'un de vos proches majeurs, résidant en France métropolitaine, de faire la démarche pour vous.
Si cela vous convient, votre proche en France peut être contacté(e) par l'un des conseillers sur son numéro français du lundi au samedi, de 8h à 21h.
Bonne journée.
Thankyou. Unfortunately I have no relatives in France. I would just like to have the €24.99 fibre box, but it looks like this won't be possible. Seems like I will have to try elesewhere
Thank you for the quick answer
I thought I could order a sim card on a pay monthly, but it appears you need a mobile number to do this also.
Ok, so not to be with R=D
Why don't you just get the cheapest possible SIM from one of the huge number of phone shops catering in large part for the immigrant community. I.e a "burner phone". Some of these SIM cards are even free, or come pre-loaded with credit that is about the same as the shop charges for the card.
I would have thought that would be enough to get you started.
Red-SFR will probably even try to get you to migrate the card to a monthly contract, the cheapest one being €2 a month, plus a €10 fee for a new card.
Bonjour @digal et bienvenue sur le forum d'entraide des clients R=D by SFR.
Navrée pour la situation rencontrée.
Pour le moment, RED n'a pas mis en place de cartes SIM prépayées et n'a pas de boutique.
Découvrez ici les offres proposées sans engagement pour une nouvelle souscription.
Si vous êtes en France et que vous avez l'intention de souscrire à une ligne chez RED, un des conseillers peut vous contacter du lundi au samedi, de 8h à 21h.
Bonne journée.
Thankyou both Digal and AsmaeM. I have spoken to a friend who lives not to far away and she has allowed me to use her number.
I have now succeeded in ordering the internet box and package.
Thankyou again