Passer au contenu principalPasser à la recherchePasser au pied de page
Mon téléphone
Bienvenue

Bienvenue sur le Forum RED. Pour bien commencer et tout savoir sur ce Forum, vous trouverez toute l'info dans ce sujet

Les chiffres du forum
172 442 Membres
2 467 Sujets

Regarding mobile purchase

Répondre
a
Bronze
Posts : 4
Badges :
Post 1 +8
08 juillet 2024

Regarding mobile purchase

Hi there, I am new to France and I am looking to purchase a new mobile phone, if I buy with a sim card I get discount like for the Redmi mobile phone, but can I take the phone back to my home country when I leave France and cancel the subscription?

Avatar de Loïc
REDactor
Posts : 6654
Badges :
Avatar +70
08 juillet 2024

Re: Regarding mobile purchase

Hi  @agupta,

 

Phones sold by RED-by-SFR are unlocked so they will work with your country's operator.

 

You don't specify which country you come from. It happens that phones are compatible with the frequency bands of European operators but less compatible with operators from Eastern or American countries.

 

 

Loïc
--
Vous pouvez contacter le service client via l'appli RED & Moi ou via les réseaux sociaux X (anciennement Twitter) / Facebook. Voir cette FAQ.

Instant parrainage : Futur client, bénéficiez de jusqu'à 15€ de remise sur une de vos factures (10€ pour une souscription mobile / 15€ pour une souscription fixe) !

Pour cela, suivez ce lien pour souscrire et renseignez mon code parrain :



  :-)
a
Bronze
Posts : 4
Badges :
Post 1 +8
08 juillet 2024

Re: Regarding mobile purchase

Okay, I come from India, actually, and if I cancel my subscription after one month, I can still keep the phone, right, as it mentions no commitment?

Avatar de Loïc
REDactor
Posts : 6654
Badges :
Avatar +70
08 juillet 2024

Re: Regarding mobile purchase

@agupta,

 

You can check the compatibility of the phone in your country from this website : https://www.kimovil.com/fr/frequency-checker/IN

 


@agupta  a écrit :

Okay, I come from India, actually, and if I cancel my subscription after one month, I can still keep the phone, right, as it mentions no commitment?


 

Yes, the phone is purchased, there is no contractual commitment.

Please note, if you benefit from a deferred reimbursement offer on the purchase of your phone, the line must remain active until reimbursement (maximum 16 weeks).

 

https://static.s-sfr.fr/media/catalogue/article/promotions/odr/odr-ODR_RED_40_11*** EDIT MODÉRATION : Attention, nous vous recommandons de ne pas poster vos informations personnelles sur un forum public ***.pdf?ts=1719556205285

Loïc
--
Vous pouvez contacter le service client via l'appli RED & Moi ou via les réseaux sociaux X (anciennement Twitter) / Facebook. Voir cette FAQ.

Instant parrainage : Futur client, bénéficiez de jusqu'à 15€ de remise sur une de vos factures (10€ pour une souscription mobile / 15€ pour une souscription fixe) !

Pour cela, suivez ce lien pour souscrire et renseignez mon code parrain :



  :-)
a
Bronze
Posts : 4
Badges :
Post 1 +8
08 juillet 2024

Re: Regarding mobile purchase

I got it. Thank you. I appreciate your help. One last thing do you have any idea about the RAM in redmi note 13 5G which is at offer on the website?

Avatar de Loïc
REDactor
Posts : 6654
Badges :
Avatar +70
08 juillet 2024

Re: Regarding mobile purchase

No... sorry Smiley triste

Loïc
--
Vous pouvez contacter le service client via l'appli RED & Moi ou via les réseaux sociaux X (anciennement Twitter) / Facebook. Voir cette FAQ.

Instant parrainage : Futur client, bénéficiez de jusqu'à 15€ de remise sur une de vos factures (10€ pour une souscription mobile / 15€ pour une souscription fixe) !

Pour cela, suivez ce lien pour souscrire et renseignez mon code parrain :



  :-)
a
Bronze
Posts : 4
Badges :
Post 1 +8
08 juillet 2024

Re: Regarding mobile purchase

No problem still thank you very much for your time.